سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی، تولید را ضعیف کرد

🔹در نشست اخیر کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق ایران، تداوم سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی و توقف روند تسهیلات‌دهی بانک‌ها به عنوان مانع جدی در مسیر تحقق شعار سال و عامل ضعیف شدن تولید عنوان شد. 🔹در این نشست پیشنهاد شد: دستگاه‌های تصمیم‌گیرنده به سمتی بروند که بدون افزایش سطح نقدینگی در سطح جامعه که […]

اشتراک گذاری
30 فروردین 1403
35 بازدید
کد مطلب : 3543

🔹در نشست اخیر کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق ایران، تداوم سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی و توقف روند تسهیلات‌دهی بانک‌ها به عنوان مانع جدی در مسیر تحقق شعار سال و عامل ضعیف شدن تولید عنوان شد.

🔹در این نشست پیشنهاد شد: دستگاه‌های تصمیم‌گیرنده به سمتی بروند که بدون افزایش سطح نقدینگی در سطح جامعه که تورم را دامن می‌زند، منابع لازم در اختیار بخش تولید قرار دهند.

🔹اعضای کمیسیون، پرداختن به ریشه اصلی بروز تورم یعنی بزرگی دولت و هزینه‌های سرسام‌آور را ضروری دانستند و عنوان کردند اگر دولت به جای سیاست‌‎های انقباضی، کوچک‌سازی می‌شد، امروز دچار بلای تورم نمی‌شد.

🔹همچنین به گفته معاون بانک مرکزی در این نشست، این بانک ۳۵۰ همت برای ارائه تسهیلات زنجیره تولید پیش‌بینی کرده است، هر چند به اعتقاد دولت، بخش تولید برای تأمین سرمایه خود باید بیشتر به سراغ بازار سرمایه برود و میزان وابستگی به تسهیلات بانکی، کاهش دهد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *