قیمت گذاری دستوری و جلسه با وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت

روز یکشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۱۱ جلسه‌ای با حضور جناب آقای دکتر علی‌آبادی وزیر صمت با موضوع بررسی قیمت‌گذاری دستوری در محل این وزرتخانه برگزار شد.

اشتراک گذاری
13 تیر 1402
111 بازدید
کد مطلب : 3096

روز یکشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۱۱ جلسه‌ای با حضور جناب آقای دکتر علی‌آبادی وزیر صمت با موضوع بررسی قیمت‌گذاری دستوری در محل این وزرتخانه برگزار شد. در این جلسه همچنین آقایان دکتر مفتح قائم مقام پیشین وزارت صمت، دکتر پاداش معاون اقتصادی معاون اول، دکتر برادران معاون صنایع عمومی، دکتر محتشمی‌پور معاون معادن و فرآوری مواد، دکتر فرهیدزاده ریاست سازمان حمایت و همچنین آقایان مهندس موسوی، مهندس رفیعی و مهندس حسینلویی نیز از سازمان حمایت و تنی چند از معاونین و مدیران کل دستگاه‌های دولتی و نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی ازجمله جناب آقای مهندس بختیاری ریاست سندیکای کنسرو ایران و دبیر انجمن صنایع غذایی استان اصفهان نیز حضور داشتند. در این نشست پربار و با اهمیت مسأله قیمت‌گذاری دستوری و پیامدهای نامطلوب آن به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کلیه حاضرین در این جلسه اعم از بخش دولتی و خصوصی بر لزوم کاهش لیست کالاهای مشمول قیمت‌گذاری پیشینی تأکید کردند. شایان ذکر است در جلسه مذکور آقایان دکتر پاداش و دکتر برادران بر لزوم خروج دو محصول* کنسرو ماهی و کنسرو رب گوجه فرنگی* از شمول قیمت‌گذاری پیشینی تأکید کردند.

*یکی از نقاط عطف این جلسه* سخنان آقای مهندس بختیاری بود که به وضوح و با صراحت بیان همیشگی خود رویکرد دولت مبتنی بر قیمت‌گذاری پیشینی را مورد نقد قرار دادند.

در این جلسه *نهایتاً مقرر شد* ظرف دو روز آینده لیست کالاهایی که لازم است از قیمت‌گذاری پیشینی خارج شوند، توسط آقایان دکتر پاداش و دکتر فرهیدزاده تهیه شود تا در نخستین جلسه ستاد تنظیم بازار کشور در مورد خروج آنها از قیمت‌گذاری پیشینی تصمیم‌گیری شود.

لازم به یادآوری است در این جلسه تشکل‌های مختلف متعهد شدند کوشش نمایند از هرگونه افزایش قیمت غیر متعارف محصولات جلوگیری شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *