حضور آقای مهندس سرشوقی ریاست هیات مدیره و آقای مهندس بختیاری دبیر انجمن صنایع غذایی استان اصفهان در اولین جلسه کمسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران

آغاز به کار اولین دوره کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران؛ مسعود بختیاری رییس هیأت مدیره سندیکا کنسرو ایران سخنگوی کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی شد. اولین جلسه کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران روز یکشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۲۶ در محل اتاق بازرگانی ایران با حضور رییس، نائب رییس، کارشناسانی از سازمان استاندارد و‌ وزارت جهادکشاورزی و […]

اشتراک گذاری
28 شهریور 1402
215 بازدید
کد مطلب : 3182

آغاز به کار اولین دوره کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران؛

مسعود بختیاری رییس هیأت مدیره سندیکا کنسرو ایران سخنگوی کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی شد.

اولین جلسه کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران روز یکشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۲۶ در محل اتاق بازرگانی ایران با حضور رییس، نائب رییس، کارشناسانی از سازمان استاندارد و‌ وزارت جهادکشاورزی و اعضای کمیسیون برگزار شد

. درابتدای جلسه آقای خلیلی رییس کمیسیون ضمن تشکر از تلاش های تمامی حاضرین در جلسه، تشکیل کمیسیون را اقدامی بسیار ارزشمند دانستند و از پیگیری درخواست های صنعت غذا در سطح کلان توسط این کمیسیون خبر داد.

در تایید صحبت های ایشان آقای امینی نائب رییس کمیسیون نبود یک نظام منسجم برای صادرات را در کشور مشکل بزرگ و عمده صنعت غذا دانستند و تشکیل کنسرسیوم صادراتی مواد غذایی در سطح کلان با سازوکارهای منسجم، ایجاد ارتباط موثر با نهادها و‌سفارت خانه ها از برنامه های کمیسیون صنایع غذایی دانست.

سپس گزارش روند صادرات مواد غذایی از سال ۹۶ تا کنون قرائت و اعضای کمیته به بررسی و چاره جویی دلایل کاهش ارزش صادرات پرداختند. آقای توتونچیان عضو‌سندیکا و اتاق بازرگانی همدان نیز در خصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات پیشنهاد دادند: با توجه به مشکلات کنونی؛ ارز حاصل از صادرات در سامانه جامع تجارت توسط صادرکننده به وارد کننده با قیمت توافقی در کشور مبدأ فروخته شود که این پیشنهاد نیز در جلسات آینده در دستور کار کمیسیون قرار خواهد گرفت.

 در پایان مقرر شد :

  • با توجه به نیاز اعضا و مسائل مطرح شده در کمیسیون از کارشناسان و مبادی ذیربط در جلسات دعوت به عمل آید و پیشنهادات ذیل نیز مطرح و مصوب شد:
  • تشکیل کارگروه توسعه صادرات و تجارت با مسئولیت آقای مغازه ای،
  •  تشکیل کارگروه استاندارد، بهداشت و دامپزشکی با مسئولیت آقای بختیاری
  • تشکیل کارگروه توسعه دانش عمومی مواد غذایی با مسئولیت آقای امینی
  • تشکیل کارگروه قوانین و‌ مقررات مخل کسب و کار با مسئولیت آقای موحد

 

در نشست کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران مطرح شد

 

🔸 افزایش سهم صنایع غذایی در صادرات و تولید ناخالص داخلی پیگیری می‌شود

 

در نخستین نشست کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران در دوره دهم، افزایش سهم صنایع غذایی در تولید ناخالص داخلی به عنوان اصلی‌ترین برنامه این کمیسیون در دو سال پیش‌رو، مطرح شد.

 

برای مشاهده متن کامل اینجا کلیک کنید:

https://foodpress.ir/xjMf

 

🔹کانال واتساپ

 

https://chat.whatsapp.com/Em4825vr1Hp5DXxsfkGBCb

 

🔹کانال تلگرام

https://t.me/Eghtesadeghaza

 

🔻کانال بله

ble.ir/join/ZWY2MDllOW

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *